Projekty realizowane ze środków UE

Czytaj więcej
Zamknij

FAQ Firma handlowa

1. Koszty i licencjonowanie

  • Comarch ERP XL może być licencjonowany w modelu wieczystym (on-premise) lub jako subskrypcja w modelu chmurowym (SaaS). W modelu wieczystym opłata za licencje ponoszona jest jednorazowo, a w modelu chmurowym – cyklicznie (np. miesięcznie lub rocznie).
  • Tak, Comarch ERP XL jest dostępny w wersji chmurowej jako usługa Comarch Cloud. Wersja ta jest polecana firmom, które nie chcą inwestować w własną infrastrukturę IT. Różni się głównie modelem kosztowym, mobilnością i uproszczonym zarządzaniem.
  • Koszty zależą od liczby użytkowników, wybranych modułów i skali działalności. Przykładowo: moduł Sprzedaż i CRM to koszt od kilku do kilkunastu tysięcy zł netto (w zależności od liczby użytkowników), Magazyn WMS może kosztować kilkanaście–kilkadziesiąt tysięcy. Zazwyczaj udostępniamy aktualny cennik, na podstawie którego można oszacować wstępne koszty licencji.
  • Tak, Comarch ERP XL pozwala na dobór modułów zgodnie z potrzebami firmy. Moduły można również dokupić w przyszłości.
  • Tak. Aktualizacje i wsparcie są objęte umową serwisową (tzw. opieka powdrożeniowa). Szkolenia są odpłatne, ale mogą być objęte pakietem wdrożeniowym.
  • W wersji on-premise potrzebna jest serwerownia lub hosting zewnętrzny, systemy backupu, zabezpieczenia itd. Koszt zależy od wielkości firmy i liczby użytkowników. W wersji chmurowej koszty te są zminimalizowane. W przypadku wersji chmurowej firma nie musi inwestować w serwery, systemy backupu ani dodatkowe zabezpieczenia – wszystko to jest zapewnione przez dostawcę, co znacząco obniża koszty i upraszcza obsługę systemu.

2. Proces wdrożenia

  • Składa się z następujących etapów: analiza przedwdrożeniowa, projektowanie konfiguracji, wdrożenie techniczne, migracja danych, szkolenia użytkowników, testy i uruchomienie produkcyjne. Czas wdrożenia w firmie handlowej to zwykle 3–6 miesięcy.
  • Tak, jest kluczowa dla prawidłowego dopasowania systemu do potrzeb firmy. Jej koszt zależy od zakresu i wynosi zwykle kilka do kilkunastu tysięcy zł netto.
  • Wymagana jest współpraca w zakresie dostarczania informacji o procesach, testów oraz uczestnictwa w szkoleniach i odbiorach. Warto wyznaczyć zespół projektowy z kierownikiem po stronie klienta.
  • Tak, szczególnie dla firm posiadających rozproszone oddziały. Wymaga to dobrej organizacji komunikacji i dostępu zdalnego do środowiska IT klienta.

3. Funkcjonalność systemu

  • Sprzedaż, CRM, Magazyn, Zamówienia, Finanse i Księgowość, Kadry i Płace, Business Intelligence oraz integracje z platformami e-commerce (np. BaseLinker, Apilo, Sellasist – to platformy do zarządzania i sprzedaży wielokanałowej, czyli oferowaniu tych samych produktów na wielu marketplace jednocześnie, w tym samym czasie).
  • Tak. Obsługuje sprzedaż stacjonarną z pomocą POS (Point of Sale), internetową i mobilną. Integruje się z platformami e-commerce, Allegro, eBay, Amazon, Empik itp.
  • System oferuje rozbudowany moduł gospodarki magazynowej, w tym: obsługę wielu lokalizacji, WMS, kontrolę stanów minimalnych, rezerwacje, dostawy i inwentaryzacje.
  • Tak. System posiada funkcjonalności pozwalające na wystawianie i odbiór e-faktur zgodnych z KSeF.
  • Wbudowany moduł Business Intelligence pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów i pulpitów menedżerskich. Umożliwia również integrację z Power BI.

4. Integracje i rozszerzenia

  • Tak, przez API lub gotowe konektory możliwe są integracje z systemami WMS, MES, APS, BaseLinker, a także systemami kurierskimi i e-commerce. WMS (Warehouse Management System) – system zarządzania magazynem. MES (Manufacturing Execution System) – system nadzoru produkcji. APS (Advanced Planning and Scheduling) – zaawansowane planowanie produkcji. BaseLinker – integrator sprzedaży wielokanałowej w e-commerce.
  • Tak. System wspiera dedykowane branżowe rozszerzenia takie jak Piekarnia XL, Serwis XL, Konfigurator XL itp.
  • Możliwe jest tworzenie dedykowanych wydruków, procesów BPM, rozszerzeń za pomocą SDK Comarch oraz wprowadzanie indywidualnych skryptów i automatyzacji. BPM (Business Process Management) umożliwia modelowanie, automatyzację i zarządzanie procesami biznesowymi w systemie ERP. SDK (Software Development Kit) to zestaw narzędzi dla programistów, który umożliwia tworzenie własnych rozszerzeń, dodatków i integracji z systemami ERP.

5. Szkolenia i wsparcie

  • Szkolenia podstawowe i zaawansowane z danego modułu/ów, zdalne lub stacjonarne, w formie warsztatów lub nagrań wideo. Obejmują obsługę systemu, raportowanie itd.
  • Działa na podstawie umowy serwisowej (SLA). Wsparcie może obejmować helpdesk, zdalną pomoc techniczną, aktualizacje i poprawki.
    SLA (ang. Service Level Agreement), czyli umowa o poziomie świadczenia usług tj. czas reakcji, czas usunięcia usterki, zakres usług objętych wsparciem, godziny świadczenia np. od 8-16.
  • Tak, w postaci tzw. “opieki powdrożeniowej”, obejmującej m.in. konsultacje, pomoc w optymalizacji i szkolenia uzupełniające.
  • 6. Bezpieczeństwo i zgodność

    • Comarch ERP XL wspiera szyfrowanie danych, kontrolę dostępu (RBAC), rejestrację logowań i zgodność z normami ISO. RBAC – umożliwia przypisywanie użytkownikom określonych ról i praw dostępu do funkcji oraz danych systemu.
    • Tak. System zawiera funkcje wspierające realizację obowiązków wynikających z RODO i przepisów podatkowych.
    • Tak. W wersji on-premise backup organizuje klient. W chmurze backupy są wykonywane automatycznie przez Comarch.

    7. Referencje i doświadczenie

    • Tak, ZETO-RZESZÓW dysponuje referencjami od wielu firm handlowych. Możemy udostępnić kontakty do wybranych klientów za ich zgodą.
    • ZETO-RZESZÓW posiada ponad 20 lat doświadczenia we wdrożeniach ERP, w tym wiele projektów w branży handlowej (hurtownie, e-commerce, dystrybucja).
    • Tak. Posiadamy certyfikaty Comarch Partner oraz kompetencje wdrożeniowe potwierdzone szkoleniami i egzaminami.

    PYTANIA DODATKOWE (ISTOTNE)

     
    • Comarch ERP XL oferuje dedykowane narzędzia mobilne, takie jak Comarch Mobile Sprzedaż do pracy w terenie, z synchronizacją danych.
    • Posiada funkcje zarządzania wielooddziałowego, umożliwiające centralne raportowanie i kontrolę procesów.
    • Tak. System posiada wbudowany silnik BPM (Business Process Management), umożliwiający automatyzację procesów jak zatwierdzanie dokumentów, obieg faktur itp.
    • Comarch ERP XL jest skalowalny. Możliwe jest dodawanie nowych modułów, użytkowników, integracji oraz rozszerzeń branżowych wraz z rozwojem firmy.
    • Tak. Migracja danych to jeden z elementów wdrożenia. Obejmuje analizę, mapowanie, import i weryfikację danych.

    Twoje zgłoszenie zostanie zweryfikowane i trafi do właściwego konsultanta, który podejmie z Tobą kontakt.

    Nastąpi to najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.

    Podejmij bezpośredni kontakt

    Strefa klienta

    Rzeszów
    35-326 Rzeszów, ul. Rejtana 55
    tel.: 17 78 01 689
    tel.: 17 78 01 644
    e-mail: detal@zetorzeszow.pl
    www: sklep.zetorzeszow.pl

    Krosno
    38-400 Krosno, ul. Grodzka 12
    tel.: 13 43 20 940
    e-mail: krosno@zetorzeszow.pl
    www: krosno.zetorzeszow.pl

    Przemyśl
    37-700 Przemyśl, ul. Asnyka 4
    tel.: 16 67 85 920
    e-mail: przemysl@zetorzeszow.pl
    www: przemysl.zetorzeszow.pl

    Lublin
    20-325 Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka 74
    tel.: 81 50 65 151
    e-mail: lublin@zetorzeszow.pl
    www: lublin.zetorzeszow.pl

    Dokumenty

    Media – Aplikacje – Pomoc

    logotyp_zetorzeszow